تبلیغات
پاتوق سـ ـرگـ ـرمیے(جدیدترین مطـ ـالـ ـب از وبگردیے من )

پاتوق سـ ـرگـ ـرمیے(جدیدترین مطـ ـالـ ـب از وبگردیے من )

» شفا گرفتن خانم مجری مشهورتلویزیون + فیلم ( چهارشنبه 31 خرداد 1391 )
» یک حیوان خانگی کوچولو ( چهارشنبه 31 خرداد 1391 )
» سبد خرید ( سه شنبه 23 خرداد 1391 )
» تصاویر جالب و دیدنی ( پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 )
» چه جالب به این میگن اسب ( چهارشنبه 10 اسفند 1390 )
» سوژه های دیدنی در هندوستان ( چهارشنبه 10 اسفند 1390 )
» فیلمبردار ایرانی در کابل مورد حمله چند مرد اسیدپاش قرار گرفت / عکس ( دوشنبه 8 اسفند 1390 )
» اعدام مردی که به همسر دوستش تجاوز کرد ( دوشنبه 8 اسفند 1390 )
» خانه ای شیب دار و صورتی رنگ+عکس ( دوشنبه 8 اسفند 1390 )
» تصاویری از بلندقدترین دختران جهان ( دوشنبه 8 اسفند 1390 )
» استرس دارید، یک لیوان آب انار تازه بخورید ( دوشنبه 8 اسفند 1390 )
» داستان زندگی میلیاردرهای جهان | استیو جابز ( دوشنبه 8 اسفند 1390 )
» سالاد بادمجان / سریع و آسان ( دوشنبه 8 اسفند 1390 )
» ۱۱ خاصیت شگفت انگیز گل کلم ( یکشنبه 7 اسفند 1390 )
» تاثیر استرس بر اندام های مختلف بدن ( یکشنبه 7 اسفند 1390 )
» زیباترین و دیدنی ترین عکس ها از آفریقا(با کیفیت HD) ( یکشنبه 7 اسفند 1390 )
» خواص بی نظیر جوانه ی گندم ( یکشنبه 7 اسفند 1390 )
» ۱۰ راز زیبایی که در مواد غذایی نهفته است! ( یکشنبه 7 اسفند 1390 )
» مهریه ی ۲۰ شمش طلا و ۳۵۰ سکه به اجرا گذاشته شد! ( یکشنبه 7 اسفند 1390 )
» هنر نور و سایه ( یکشنبه 7 اسفند 1390 )

۸ نکته خارق العاده برای کاهش وزن

نویسنده: mahdieh یکشنبه 7 اسفند 1390 دسته بندی : پزشکی و سلامت ,

از روشهای تکراری و بی فایده کاهش وزن خسته شده اید؟این هشت استراتژی کم کردن وزن ممکن است عجیب به نظر برسند اما در حقیقت کاملاً علمی می باشد.  

۱ - با دستی که معمولاً کار می کنید، غذا نخورید. 
یک مطالعه جدید جالب روش مقابله ساده ای برای بدون توجه خوردن، که اغلب با تماشای تلویزیون یا فیلم همراه می شود ، ارائه می کند: فقط دستی را که با آن غذا می خورید، عوض کنید. حالا کمتر می خورید. 
پژوهشگران یک بسته پاپ کورن تازه یا پاپ کورن یک هفته مانده سرد، مرطوب و اسفنجی را به صورت رندم در دست علاقه مندان به فیلم و تلویزیون دادند. آنها اغلب گفتند در طی تماشای فیلمها پاپ کورن را چه تازه و چه مانده، تا آخرش خوردند. اما در آزمایشی دیگر، دانشمندان دریافتند که وقتی از افراد خواسته شد برای خوردن از دست دیگرشان استفاده کنند، ۳۰ % کمتر خوردند. 



۲ - به آینه نگاه کنید. 
در حال خوردن، مقابل یک آیینه بنشینید. یک مطالعه جالب نشان داد که وقتی مردم هنگام خوردن خودشان را تماشا می کنند، مصرف غذاهای پر کالری مثل پنیر خامه ای پر چرب به حدود یک سوم کاهش می یابد. احتمالا به علت اینکه وقتی خود را در حال خوردن می بینند رژیم و اهداف سلامتی را به یاد می آورند. 
۳ -  محیط غذا خوری را آبی کنید. 
از ظرفهای آبی، دستمال سفره آبی، رومیزی آبی، حتی نقاشی های آبی در دیوارهای اتاق غذاخوری یا لامپهای آبی استفاده کنید. طبق مطالعه ای در سال ۲۰۰۶ توسط دکتر وال جونز (Val Jones) شرکت کنندگان جشن در اتاق با لامپ آبی، ۳۳% کمتر خوردند. 
این احتمالا به این علت است که در ذهن ما، رنگ آبی با غذاهای مسموم و کپک زده همراه شده است، پس کمتر می خوریم. زرد و قرمز تاثیر عکس این، دارند، به همین دلیل است که رستورانهای فست فود از رنگهای اشتها آور و محرک استفاده میکنند. 
از این ابزار ساده استفاده کنید تا تا رژیم خود را حفظ کنید. 
 ۴ - بو بکشید. 
بو کشیدن موز، سیب یا نعنا کمک می کند که وزن پایین بیاید. از ۳۰۰۰ نفر خواسته شد که این کار را در طول مطالعه در بنیاد تحقیقاتی و درمانی Smell & Taste  در شیکاگو امتحان کنند. هر چه بیشتر آنها رایحه ها را بو کردند، وزن بیشتری از دست دادن، از جمله آنهایی که بارها رایحه ها را استنشاق کردند، در طول شش ماه مطالعه به طور متوسط ۱۳٫۵ کیلوگرم وزن از دست دادند. بعضی از شرکت کنندگان تا ۸ کیلوگرم در ماه وزن کم کردند. ظاهراً با بو کشیدن مکرر مغز فریب خورده و این احساس به وجود آمده است که ما واقعاً غذا را خورده ایم. 
۵ - از عکسهای مجله های غذا استفاده کنید. 
نوشته ” سالاد با پنیر آبی” در مجله ممکن است به اندازه نشان دادن یک عکس از سالاد پر شده با پنیر خامه ای موثر نباشد. عکسها را نگه دارید و پیش از اینکه شروع به غذا خوردن کنید، به آنها نگاه کنید، این باعث می شود ولعتان نسبت به غذا از بین برود. 
۶ - در سکوت غذا بخورید. 
پژوهشی نشان داد که خوردن در محیط پر صدا باعث می شود سریعتر غذا بخوریم به طوری که مغز ما گاهی اوقات نمی داند سیر شده ایم تا جایی که بیش از حد غذا می خوریم. این دلیل خوبی است برای اینکه در طول غذا خوردن تلویزیون را خاموش کنیم: یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ مشخص کرد که وقتی حواس مردم با تماشای تلویزیون یا استفاده از کامپیوتر در طول نهار خوردن پرت می شود، در مقایسه با افرادی که در هر وعده غذایی حواسشان به غذایشان است، احتمال اینکه بعداً در طی روز میان وعده بخورند، بیشتر می شود. 
۷ - هنگام شام لباسهای تنگ بپوشید. 
ما تمایل داریم که وقتی که چند کیلو اضافه وزن داریم لباسهای گشادتر و راحت تر بپوشیم، اما پژوهشگران می گویند اگر هنگام غذا خوردن لباسهای تنگ بپوشیم شانس از دست دادن وزن اضافی بیشتر می شود. در این روش، اگر شروع به پر خوری کنیم لباس به ما یادآوری می کند که بیشتر از این نمی توانیم بخوریم، همچنین می توانید در آشپزخانه تان شلوار جین تنگ آویزان کنید تا انگیزه کاهش وزن برای شما باشد. 
این راز را برای کاهش وزن موفق، یاد بگیرید. 
۸ - رژیم خمیر دندان بگیرید. 
به جای دسر شیرین بعد از غذا، دندانهایتان را با خمیردندان با طعم نعناع مسواک کنید. طعم نعناع علائمی به این مفهوم می فرستد که در این وعده غذایی سیر شده اید و به فرونشاندن هوس خوردن کمک می کنند. به علاوه، طعم نعناع به خوبی با اکثر غذاها آمیخته نمی شود و بنابراین غذا طعم خوب خود را از دست می دهد، احساس تمیزی و تازگی دندانها بسیار لذت بخش است و گاز زدن شکلات یا شیرینی ها دیگر ارزش از دست دادن تمیزی دهان و دندان را نخواهد داشت.




ادامه مطلب ... نظرات :


نظرسنجی

به این سایت چه امتیازی میدید؟


نویسندگان
کلمات کلیدی

آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :

    بروزرسانی :

درباره ما

ســــ ــلام
اگه بدنبال بهترین مطالب از سراسر اینترنتی منو ترک نکن .... چون منم مثل تو ... جدیدترین مطالبم رو میزارم اینجا .... با من همراه باش .... درضمن نظرت درمورد مطالبم بگی خوشحال میشم .....

    ایجاد کننده وبلاگ : mahdieh

Display Pagerank Patoq sargarmi Welcome To the Patoq Sargarmi click +1

.CopyRight © 2010 - 2011 jazabtareenha Group , All Rights Reserved ©